پر طرفدارترین اسم های متولدین پسر و دختر تهرانی سال 94


مدیرکل ثبت احوال استان تهران ضمن اعلام اسامی پرطرفدار برای نوزادان دختر و پسر تهرانی، گفت: کمیته نامگذاری هر ماه در سازمان تشکیل می شود.

محمد مهدی اعلایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس آخرین اطلاعات پایگاه ثبت احوال تهران ۵اسم پر طرفدار پسران در تهران به ترتیب امیر علی، محمد طه، امیرحسین، امیرعباس و علی است .

وی به اسامی دختران نیز اشاره کرد و گفت: فاطمه، زهرا، نازنین زهرا ، یسنی و باران نیز ۵ اسمی است که بیشترین فراوانی را درمیان اسامی دختران در استان تهران به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران به کمیته نامگذاری اشاره کرد و افزود: این کمیته ماهانه یک بار با حضور کارشناسان و زبان شناسان فارسی و عربی و همچنین کارشناسان سازمان ثبت احوال برگزار می شود و اسامی که برای اولین بار طی این مدت از سوی خانواده ها پیشنهاد شده ، در کمیته مطرح و برای آنها تصمیم گیری می شود.


وی با اشاره به اینکه کمتر از یک یا دو درصد اسامی درخواستی خانواده ها که در کمیته مطرح می شود مورد تایید قرار نمی گیرد گفت: نامها بیشتر به دلیل معنا و یا استفاده از لغت غیر ایرانی و ریشه نادرست حذف می شوند.


اعلایی تاکید کرد: اسامی که در کمیته مطرح می شود در بانک نام ثبت احوال وجود ندارد به همین دلیل بر روی معنا، ریشه و ...آن بحث و بررسی کارشناسی می شود.

به گفته اعلایی، بیش از ۵ هزار نام ایرانی در بانک نام سازمان ثبت احوال وجود دارد.